KATEGORI PEMBENTANGAN
1) MOTIVASI PELAJAR MASALAH PENDENGARAN TERHADAP PEMBELAJARAN BAHASA ARABDI MALAYSIA: TINJAUAN SOSIOLINGUISTIK
ABIDAH AQILAH BINTI MOHD NOOR2) KAEDAHPENGAJARAN FONETIK BAHASA ARAB DALAM KEMAHIRAN MENDENGAR
AFIFUL HUDA BINTI MUSTAFFA
3) TEKNIK NYANYIAN DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DALAM MENINGKATAN MOTIVASI DAN DAYA INGATAN PELAJAR
AMIRA NUR SYAFIQA BINTI MOHAMMAD4) KAJIAN PSIKOLINGUISTIK BAHASA ARAB TERHADAP MOTIVASI PELAJAR
ASIAH BINTI CHE HASSIN
5) TEKNOLOGI DI BILIK DARJAH DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB
AZRUL BIN ABU AMAN
6) STANDARD AKADEMIK DAN PENILAIAN PELAJAR DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB
HELMIRIZAL BIN CHE LONG
7) PENGGUNAAN TEKNOLOGI DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DI MALAYSIA
MUJAHID BIN AZMI
8) PENGARUH SOSIALDALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DAN BAHASA CINA : SATU PERBANDINGAN
NIK DILALAH NUHA BINTI NIK RAZI
9) AKTIVITI LAKONAN DALAMPENGAJARAN BAHASA ARAB DI SMKA TAHAP JERANTUT PAHANGUNTUK MEMPERTINGKATKAN KEMAHIRAN PERTUTURAN BAHASA ARAB
NOORSUZIANA BINTI AWANG
10) PEMILIHAN LEKSIKOLOGI DALAM KONTEKS PENGAJARAN TERJEMAHAN TEKS ARAB
NORAISYAH BINTI ZAINAL
11) KESILAPAN SEBUTAN FONEM BAHASA ARAB DALAM KALANGAN PELAJAR
NUR AFIQAH AMANINA BINTI KAMARUZZAMAN
12) VOICENOTE DALAM APLIKASI WHATSAPP SEBAGAI MEDIUM PENGAPLIKASIAN ILMU FONOLOGI
NURFATIHAH BINTI MD MOKHTAR
13) PENGARUH PSIKOLINGUISTIK TERHADAP SUPRASEGMENTAL DALAM PERTUTURAN BAHASA ARAB
ROGAYAH BINTI MOHD ZAIN
14) KONSEP GAMIFICATION SEBAGAI KAEDAH MENINGKATKAN MOTIVASI DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DI MALAYSIA
ROSMAZA BINTI SUKARDI
15) PENDEKATAN KES DALAM STRATEGI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB: ANALISIS LINGUISTIK TERAPAN
SITI FATIMAHBINTI DATU ALI NAFIAH
16) PENGGUNAAN APLIKASI MARI BELAJAR BAHASA ARAB DALAM MEMBANTU PEMEROLEHAN BAHASA MURID SEKOLAH RENDAH
SITI NUR HASINAH BINTI HUSSIAN
17) PERBEZAAN DAERAH SEBUTAN ANTARA KONSONAN ARAB DENGAN CINA: ANALISIS PERBANDINGAN
SITI SAMIHAH BINTI MOHD SHAMSHIR
18) TEKNIK PENGAJARAN SASTERA BAHASA ARAB
ZULHILMI BIN SUBOH
KATEGORI POSTER
19) KAEDAH PENGAJARAN HURUF KONSONAN ARAB DALAM PERTUTURAN
ANIS NABIHAH BINTI ALIAS
20) PENILAIAN PELAJAR DAN AKAUNTABILITI GURU DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB
FAIZATUL NADIA BINTI MOHD TAHIR
21) PENDEKATAN ‘MOBILELEARNING’ DALAM MENINGKATKAN MOTIVASI PELAJAR
FATIN SHAFFAWATI BINTI AB GHANI
22) KESILAPAN TERJEMAHAN BAHASA ARAB – BAHASA MELAYU DALAM ENJIN CARIAN GOOGLE TRASLATE
HIBATULLAH BINTI ZAMRI
23) KREATIVITI DALAM PERANCANGAN PENGAJARAN BAHASA ARAB
MADIHAH MUHAMAD KAMEL
24) PENGURUSAN BILIK DARJAH DAN DISIPLIN DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB
MAHADI BIN SUBOH
25) STRATEGI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB
MUTHI’AH MUHAMAD KAMEL
26) CABARAN PSIKOLINGUISTIK DALAM KEMAHIRAN MENULIS BAHASA ARAB
NAJIHAH BINTI SUHAIMI
27) PERKEMBANGAN PROFESIONAL DALAM MENGAJAR BAHASA ARAB
NORHAFIZAH BINTI MAT KASIM
28) PENGGUNAAN VIDEO DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB
NORAZMINA BINTI ABDUL AZIS
29) FAKTOR-FAKTOR KESALAHANNAHUBAHASA ARAB DALAM KALANGAN PELAJAR
NORIZZAH BINTI MOHD AYOUB
30) PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN KOPERATIF ABAD KE-21 ISIM AL-‘ADADWA AL-MA’DUDDI SEKOLAH MENENGAH
NURAZIZAH BINTI MAARUP
31) PENGGUNAAN ‘JUMLAH FI’LIAH’ DALAM KEMAHIRAN MENULIS BAHASA ARAB
NURSYAFIQAH BINTI ABDUL SAMAT
32) PENGUASAAN KATA PINJAMAN DALAM BAHASA ARAB TERHADAP MURID PSRA
NURUL AFIFAH BINTI MOHD SAADAN
33) KOLOKASI ARAB DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB MENENGAH RENDAH
NURUL HUSNA BINTI ABDUL AZIZ
34) MEMAHAMI PSIKOLINGUISTIK DALAM PENDIDIKAN BAHASA ARAB KEPADA BUKAN ARAB
SITI FATIMAH BINTI AHMAD FAROK
35) APLIKASI FONETIK MENGGUNAKAN KAEDAH TERAPI PERTUTURAN DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN KEMAHIRAN BERTUTUR BAHASA ARAB
WAN IZZAT AIMAN BINTI WAN HALIM