Friday

SENARAI NAMA PEMBENTANG DAN TAJUK KERTAS KERJA

KATEGORI PEMBENTANGAN

1) MOTIVASI PELAJAR MASALAH PENDENGARAN TERHADAP PEMBELAJARAN BAHASA ARABDI MALAYSIA: TINJAUAN SOSIOLINGUISTIK

ABIDAH AQILAH BINTI MOHD NOOR

2) KAEDAHPENGAJARAN FONETIK BAHASA ARAB DALAM KEMAHIRAN MENDENGAR

AFIFUL HUDA BINTI MUSTAFFA

3) TEKNIK NYANYIAN DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DALAM MENINGKATAN MOTIVASI DAN DAYA INGATAN PELAJAR

AMIRA NUR SYAFIQA BINTI MOHAMMAD

4) KAJIAN PSIKOLINGUISTIK BAHASA ARAB TERHADAP MOTIVASI PELAJAR

ASIAH BINTI CHE HASSIN

5) TEKNOLOGI DI BILIK DARJAH DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB

AZRUL BIN ABU AMAN

6) STANDARD AKADEMIK DAN PENILAIAN PELAJAR DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB

HELMIRIZAL BIN CHE LONG

7) PENGGUNAAN TEKNOLOGI DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DI MALAYSIA

MUJAHID BIN AZMI

8) PENGARUH SOSIALDALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DAN BAHASA CINA : SATU PERBANDINGAN

NIK DILALAH NUHA BINTI NIK RAZI

9) AKTIVITI LAKONAN DALAMPENGAJARAN BAHASA ARAB DI SMKA TAHAP JERANTUT PAHANGUNTUK MEMPERTINGKATKAN KEMAHIRAN PERTUTURAN BAHASA ARAB

NOORSUZIANA BINTI AWANG

10) PEMILIHAN LEKSIKOLOGI DALAM KONTEKS PENGAJARAN TERJEMAHAN TEKS ARAB

NORAISYAH BINTI ZAINAL

11) KESILAPAN SEBUTAN FONEM BAHASA ARAB DALAM KALANGAN PELAJAR

NUR AFIQAH AMANINA BINTI KAMARUZZAMAN

12) VOICENOTE DALAM APLIKASI WHATSAPP SEBAGAI MEDIUM PENGAPLIKASIAN ILMU FONOLOGI

NURFATIHAH BINTI MD MOKHTAR

13) PENGARUH PSIKOLINGUISTIK TERHADAP SUPRASEGMENTAL DALAM PERTUTURAN BAHASA ARAB

ROGAYAH BINTI MOHD ZAIN

14) KONSEP GAMIFICATION SEBAGAI KAEDAH MENINGKATKAN MOTIVASI DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB DI MALAYSIA

ROSMAZA BINTI SUKARDI

15) PENDEKATAN KES DALAM STRATEGI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB: ANALISIS LINGUISTIK TERAPAN

SITI FATIMAHBINTI DATU ALI NAFIAH


16) PENGGUNAAN APLIKASI MARI BELAJAR BAHASA ARAB DALAM MEMBANTU PEMEROLEHAN BAHASA MURID SEKOLAH RENDAH

SITI NUR HASINAH BINTI HUSSIAN

17) PERBEZAAN DAERAH SEBUTAN ANTARA KONSONAN ARAB DENGAN CINA: ANALISIS PERBANDINGAN

SITI SAMIHAH BINTI MOHD SHAMSHIR

18) TEKNIK PENGAJARAN SASTERA BAHASA ARAB

ZULHILMI BIN SUBOH


KATEGORI POSTER

19) KAEDAH PENGAJARAN HURUF KONSONAN ARAB DALAM PERTUTURAN

ANIS NABIHAH BINTI ALIAS

20) PENILAIAN PELAJAR DAN AKAUNTABILITI GURU DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB

FAIZATUL NADIA BINTI MOHD TAHIR

21) PENDEKATAN ‘MOBILELEARNING’ DALAM MENINGKATKAN MOTIVASI PELAJAR

FATIN SHAFFAWATI BINTI AB GHANI

22) KESILAPAN TERJEMAHAN BAHASA ARAB – BAHASA MELAYU DALAM ENJIN CARIAN GOOGLE TRASLATE

HIBATULLAH BINTI ZAMRI

23) KREATIVITI DALAM PERANCANGAN PENGAJARAN BAHASA ARAB

MADIHAH MUHAMAD KAMEL

24) PENGURUSAN BILIK DARJAH DAN DISIPLIN DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB

MAHADI BIN SUBOH

25) STRATEGI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB

MUTHI’AH MUHAMAD KAMEL

26) CABARAN PSIKOLINGUISTIK DALAM KEMAHIRAN MENULIS BAHASA ARAB

NAJIHAH BINTI SUHAIMI

27) PERKEMBANGAN PROFESIONAL DALAM MENGAJAR BAHASA ARAB

NORHAFIZAH BINTI MAT KASIM

28) PENGGUNAAN VIDEO DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN BAHASA ARAB

NORAZMINA BINTI ABDUL AZIS

29) FAKTOR-FAKTOR KESALAHANNAHUBAHASA ARAB DALAM KALANGAN PELAJAR

NORIZZAH BINTI MOHD AYOUB

30) PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN KOPERATIF ABAD KE-21 ISIM AL-‘ADADWA AL-MA’DUDDI SEKOLAH MENENGAH

NURAZIZAH BINTI MAARUP

31) PENGGUNAAN ‘JUMLAH FI’LIAH’ DALAM KEMAHIRAN MENULIS BAHASA ARAB

NURSYAFIQAH BINTI ABDUL SAMAT

32) PENGUASAAN KATA PINJAMAN DALAM BAHASA ARAB TERHADAP MURID PSRA

NURUL AFIFAH BINTI MOHD SAADAN

33) KOLOKASI ARAB DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB MENENGAH RENDAH

NURUL HUSNA BINTI ABDUL AZIZ

34) MEMAHAMI PSIKOLINGUISTIK DALAM PENDIDIKAN BAHASA ARAB KEPADA BUKAN ARAB

SITI FATIMAH BINTI AHMAD FAROK

35) APLIKASI FONETIK MENGGUNAKAN KAEDAH TERAPI PERTUTURAN DALAM PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN KEMAHIRAN BERTUTUR BAHASA ARAB

WAN IZZAT AIMAN BINTI WAN HALIM